Schéma RESA
Nasazení a využití SW RESA pro hodnocení bezpečnosti hromadných společenských akcí
před hrozbou bezpečnostních incidentů násilného charakteru má zásadní význam před
vlastním konáním akce. Hlavním důvodem je skutečnost, že právě období příprav a
plánování hromadné společenské akce představuje jediný vhodný a efektivní časový prostor
pro realizaci veškerého potřebného zajištění souvisejícího s jejím provozem, organizací,
včetně nastavení adekvátní úrovně zabezpečení. Z tohoto pohledu SW RESA jednoznačně
reprezentuje nástroj preventivního charakteru a účelu. Jeho primární přínos spočívá nejen
v možnosti objektivního posouzení aktuálního stav připravenosti akce na zvládání
potenciálních bezpečnostních incidentů, které v jejím prostředí mohou nastat, ale rovněž
přináší i návrh doporučení vedoucí k posílení či zlepšení tohoto výchozího stavu s cílem
zvýšení odolnosti dané akce. Zároveň přináší prvek sjednocení a digitalizaci celkového
procesu oznámení záměru o uspořádání plánované akce, které rozšiřuje o bezpečnostní
hodnocení obsahující základní informace popisující rizikovost akce a nastavená
bezpečnostní opatření. V neposlední řadě nelze opomenout edukativní aspekt SW RESA,
který si klade za cíl budování a následně udržování souvisejícího bezpečnostního povědomí
u všech jeho koncových uživatelů.
Schéma RESA
Uvedené schéma stručný a přehledným způsobem popisuje procesy, které SW RESA přináší a
poskytuje.
- Úředník obecního / městského úřadu definuje obsah a podobu formuláře „Oznámení o konání
hromadné akce“.
- Pořadatel založí hromadnou akci, kterou plánuje uspořádat.
- Pořadatel vyplní formulář – Oznámení o konání hromadné akce.
- Pořadatel vyplní formulář – Hodnocení rizikovosti akce.
- Pořadatel vyplní formulář – Hodnocení bezpečnostních opatření.
- Pořadatel odešle zpracované formuláře Úředníkovi obecního / městské úřadu.
- Úřední obce / městského úřadu získá a disponuje ucelený přehled o plánované hromadné akci
v jeho správním území včetně podrobného zhodnocení jeho bezpečnostní úrovně.
- Úředník obce / městského úřadu může získané informace o plánované akce sdílet s dalšími
dotčenými subjekty, a to jak v rámci svého úřadu, tak externími subjekty.
- Úředník obce / městského úřadu získá jednotné a centrální uložiště (databázi) pro evidenci
informací o plánovaných hromadných akcí ve svém správní území obsahující nejen oznámení o
konání akce, ale především podrobný popis jeho bezpečnostních aspektů.