Schéma RESA

Nasazení a využití SW RESA pro hodnocení bezpečnosti hromadných společenských akcí před hrozbou bezpečnostních incidentů násilného charakteru má zásadní význam před vlastním konáním akce. Hlavním důvodem je skutečnost, že právě období příprav a plánování hromadné společenské akce představuje jediný vhodný a efektivní časový prostor pro realizaci veškerého potřebného zajištění souvisejícího s jejím provozem, organizací, včetně nastavení adekvátní úrovně zabezpečení. Z tohoto pohledu SW RESA jednoznačně reprezentuje nástroj preventivního charakteru a účelu. Jeho primární přínos spočívá nejen v možnosti objektivního posouzení aktuálního stav připravenosti akce na zvládání potenciálních bezpečnostních incidentů, které v jejím prostředí mohou nastat, ale rovněž přináší i návrh doporučení vedoucí k posílení či zlepšení tohoto výchozího stavu s cílem zvýšení odolnosti dané akce. Zároveň přináší prvek sjednocení a digitalizaci celkového procesu oznámení záměru o uspořádání plánované akce, které rozšiřuje o bezpečnostní hodnocení obsahující základní informace popisující rizikovost akce a nastavená bezpečnostní opatření. V neposlední řadě nelze opomenout edukativní aspekt SW RESA, který si klade za cíl budování a následně udržování souvisejícího bezpečnostního povědomí u všech jeho koncových uživatelů.

Schema

Schéma RESA

Uvedené schéma stručný a přehledným způsobem popisuje procesy, které SW RESA přináší a poskytuje.

  1. Úředník obecního / městského úřadu definuje obsah a podobu formuláře „Oznámení o konání hromadné akce“.
  2. Pořadatel založí hromadnou akci, kterou plánuje uspořádat.
  3. Pořadatel vyplní formulář – Oznámení o konání hromadné akce.
  4. Pořadatel vyplní formulář – Hodnocení rizikovosti akce.
  5. Pořadatel vyplní formulář – Hodnocení bezpečnostních opatření.
  6. Pořadatel odešle zpracované formuláře Úředníkovi obecního / městské úřadu.
  7. Úřední obce / městského úřadu získá a disponuje ucelený přehled o plánované hromadné akci v jeho správním území včetně podrobného zhodnocení jeho bezpečnostní úrovně.
  8. Úředník obce / městského úřadu může získané informace o plánované akce sdílet s dalšími dotčenými subjekty, a to jak v rámci svého úřadu, tak externími subjekty.
  9. Úředník obce / městského úřadu získá jednotné a centrální uložiště (databázi) pro evidenci informací o plánovaných hromadných akcí ve svém správní území obsahující nejen oznámení o konání akce, ale především podrobný popis jeho bezpečnostních aspektů.